Els tallers didàctics se celebren del 21 al 24 de febrer en la Sala 7 de l’edifici Rialto amb la participació de tres centres educatius de València. El taller ‘Planeta B’ proposa usar l’animació cinematogràfica per a comprendre l’activisme ecologista.

Cultu­ra de la Gene­ra­li­tat, mit­ja­nçant l’Institut Valen­cià de Cul­tu­ra i la Direc­ció Gene­ral de Can­vi Cli­mà­tic, han orga­nitzat el taller didàc­tic d’animació cine­ma­to­grà­fi­ca ‘Pla­ne­ta B’, que se cele­bra del 21 al 24 de febrer en la Sala 7 de l’edifi­ci Rial­to.

En aquests tallers sobre el can­vi cli­mà­tic par­ti­ci­pen 100 alum­nes pro­ce­dents de l’IES Fran­cesc Ferrer i Guàr­dia de Valèn­cia, l’IES Isa­bel de Ville­na de Valèn­cia i el Cen­tre de Dia d’Inserció Sociolabo­ral Aco­lli­da (Ini­cia­ti­ves Soli­dà­ries) de Valèn­cia.

En l’acte de pre­sen­ta­ció dels tallers, impar­tits pel cineas­ta Emi­lio Martí, han par­ti­ci­pat la direc­to­ra gene­ral de Can­vi Cli­mà­tic de la Gene­ra­li­tat, Cel­sa Mon­rós, i el direc­tor adjunt d’Audiovisuals i Cine­ma­to­gra­fia de l’IVC, José Luis Moreno.

Moreno ha expli­cat que “el taller de didàc­tica del cine­ma ‘Pla­ne­ta B’ pro­po­sa usar l’animació cine­ma­to­grà­fi­ca per a com­pren­dre l’activisme eco­lo­gis­ta. Tam­bé plan­te­ja usar l’ecologisme per a enten­dre els pro­ces­sos cine­ma­to­grà­fics, entorn de la idea narra­ti­va que només tenim un pla­ne­ta i que neces­si­tem un pla urgent per a sal­­var-lo”.

Estem en emergència climàtica

Per la seua ban­da, la direc­to­ra gene­ral de Can­vi Cli­mà­tic de la Gene­ra­li­tat, Cel­sa Mon­rós, ha res­sal­tat que estem en una situa­ció d’emergència cli­mà­ti­ca i hem d’emprar tots els canals de comu­ni­ca­ció per a arri­bar a la ciu­ta­da­nia, fer que en prenga cons­cièn­cia i, sobre­tot, capa­ci­tat d’acció crí­ti­ca.

Dins del foment de l’educació ambien­tal que s’impulsa des de la Con­se­lle­ria d’Agricultura, Des­en­vo­lu­pa­ment Rural, Emer­gèn­cia Cli­mà­ti­ca i Transició Eco­lò­gi­ca, es valo­ra molt posi­ti­va­ment l’experiència de gas­tar el cine­ma per a arri­bar al sec­tor de la pobla­ció més jove.

Final­ment, el cineas­ta Emi­lio Mar­tí ha assen­ya­lat que “als nos­tres tallers usa­rem l’ecologisme com a tema per a pro­duir xico­tets clips d’animació entorn de la idea que neces­si­tem un pla urgent per a evi­tar la cri­si cli­mà­ti­ca. Per a això, inte­gra­rem el mate­rial d’animació amb el tema. Empra­rem úni­ca­ment mate­rials de reci­clat com taps de plàs­tic, bote­lles, papers usats i suros per a crear ani­ma­cions que trans­me­ten mis­sat­ges eco­lo­gistes de mane­ra cla­ra i emo­cio­nant.

Martí tam­bé ha des­ta­cat que volem cons­cien­ciar, a tra­vés del dibuix ani­mat i l’animació ‘stop­mo­tion’, que no podem com­­po­r­­tar-nos com si tin­gué­rem un pla­ne­ta B com a alter­na­ti­va al pla­ne­ta terra que estem mal­trac­tant.

Emi­lio Mar­tí és direc­tor de cine­ma, edu­ca­dor i està espe­cia­litzat en terà­pia artís­ti­ca. Les seues pel·lícules solen trac­tar temes socials i habi­tual­ment usa el cine­ma d’animació com a mit­jà per a impli­car altres per­so­nes en el can­vi social.

Diri­gits a l’alumnat d’ESO i ter­cer cicle de Pri­mà­ria, aquests tallers didàc­tics tenen com a objec­tiu tre­ba­llar col·lectivament en la crea­ció d’una obra cine­ma­to­grà­fi­ca, com­pren­dre com es pro­dueix un curt­me­trat­ge d’animació i què és l’ecologia, per a la qual cosa s’usen el curt­me­trat­ge, el joc i la pro­duc­ció audio­vi­sual com a ele­ments media­dors.

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia