[vc_row full_width_row=“true”][vc_column][vc_column_text]

L’Ajuntament programa més d’una trentena d’activitats i accions de sensibilització que conviden a reflexionar sobre les desigualtats per raó de gènere.

“La força de les dones sos­té la vida” és el lema de la cam­pan­ya muni­ci­pal al vol­tant del 8 de Març, Dia Inter­na­cio­nal de les Dones, amb què es pre­tén des­ta­car les con­tri­bu­cions de la pobla­ció feme­ni­na en la pan­dè­mia.

 

Lucía Bea­mud i Pilar Rodrí­guez en la pre­sen­ta­ció de la cam­pan­ya.

Durant tot el mes, l’Ajuntament ha orga­nitzat entre les dife­rents regi­do­ries i ser­vi­cis més d’una tren­te­na d’activitats i accions de sen­si­bi­litza­ció que con­vi­den a refle­xio­nar sobre les des­igual­tats per raó de gène­re.

Xarra­des i jor­na­des a tra­vés de You­tu­be, llis­tes d’Spotify per posar lle­tra i músi­ca al 8M, mos­tres d’art al carrer i murals, selec­cions biblio­grà­fi­ques en les biblio­te­ques i tallers en línia per a joves són algu­nes de les pro­pos­tes.

 

El color violeta com a protagonista

A més, la faça­na de l’Ajuntament, la Por­ta de la Mar i diver­ses fonts de la ciu­tat s’il·luminaran eixa jor­na­da amb el color vio­le­ta i dos auto­bu­sos de les línies 95 i 71 de l’EMT cir­cu­la­ran fins el 21 de març amb la imat­ge de la cam­pan­ya. La regi­do­ra d’Igualtat, Polí­ti­ques Inclu­si­ves i LGTBI ha des­ta­cat el caràc­ter trans­ver­sal de la pro­gra­ma­ció, que es pot con­sul­tar a la web ofi­cial de la cam­pan­ya.

 

“Volem que siga un dia rei­vin­di­ca­tiu per sen­si­bi­litzar la pobla­ció de totes les des­igual­tats i dis­cri­mi­na­cions que pati­xen les dones res­pec­te dels homes en tots els àmbits socials i cul­tu­rals pel sim­ple fet de ser dones”, ha indi­cat Lucía Bea­mud durant la pre­sen­ta­ció de la cam­pan­ya.

“Estem en una situa­ció excep­cio­nal que ens posa a pro­va a tota la socie­tat”, ha apun­tat l’edil en refe­rèn­cia a la pan­dè­mia. “És una molt bona opor­tu­ni­tat per valo­rar la soro­ri­tat, el suport mutu i la con­vi­vèn­cia. Ara més que mai pen­sem que les vides han d’ocupar el cen­tre de tota acció polí­ti­ca per damunt de l’individualisme i de la cul­tu­ra de la por. Estos valors són la millor recep­ta con­tra el coro­na­vi­rus”.

 

Resiliència i recomposar-nos i fer front a les adversitats

 

Un moment de la roda de prem­sa amb Pilar Rodrí­guez i Lucía Bea­mud.

La regi­do­ra Lucía Bea­mud ha expres­sat que “els col·lectius i les per­so­nes més vul­ne­ra­bles són les que aca­ben patint amb més força les con­se­qüèn­cies de les cri­sis”, entre elles les dones.

“Els valors que hem de tin­dre ara més pre­sents que mai, i això ens ho ha apor­tat molt el femi­nis­me, són la resi­lièn­cia i  reco­m­­po­­sar-nos i fer front a les adver­si­tats d’una for­ma pro­po­si­ti­va per con­ti­nuar ava­nçant”, als quals s’ha d’afegir “les cures i la vida com a eix cen­tral”. D’ahí que el mis­sat­ge de la cam­pan­ya pel 8 de Març siga “La força de les dones sos­té la vida” per tal “d’exemplificar tota la força que tenim les dones a l’hora de reco­m­­po­­sar-nos en el camí de la resi­lièn­cia i fer front a les adver­si­tats, per exem­pli­fi­car els tre­balls de cura que se’ns han assig­nat mol­tes vega­des a les dones com a cui­da­do­res i que jus­ta­ment s’han posat en el cen­tre de totes les accions”.

En la roda de prem­sa ha estat pre­sent la crea­ti­va Pilar Rodrí­guez, res­pon­sa­ble de la imat­ge de la cam­pan­ya, qui ha expli­cat que ha bus­cat la sen­zi­lle­sa i ha uti­litzat el color blau ver­dós de fons, amb un toc morat, per reflec­tir espe­ra­nça. La figu­ra cen­tral és “una dona que sos­té la vida i està recol­za­da sobre molts peus que sim­bo­litzen la xar­xa de dones que donen suport a altres dones i al mateix temps estan arre­la­des a terra, en con­tac­te amb la reali­tat i amb el món”.

 

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia