[vc_row full_width_row=“true”][vc_column][vc_column_text]

Un espectacle cantat, contat i amb una senzilla dramatúrgia a l’Almodí.

El Palau de la Músi­ca està pro­gra­mant en l’Almodí i dins del seu pro­jec­te edu­ca­tiu “Menut Palau”, una sèrie d’activitats en ple­nes fes­tes nada­len­ques diri­gi­des a famí­lies i infàn­cia. Ahir van come­nçar estes pro­pos­tes amb un espec­ta­cle basat en el popu­lar con­te de La Rate­ta, pro­ta­go­nitzat per Alber­to Ferrer & Piano Trio i des­en­vo­lu­pat per la tite­llai­re Eli­sa Mata­lli­na, i demà dijous, es podrà gau­dir amb els Ple­be­yos Bai­les, un diver­tit con­cert de l’ensemble La Ten­dre­sa, can­tat, con­tat i tocat, entorn del barroc en clau feme­ni­na.

 

La regi­do­ra de Cul­tu­ra i pre­si­den­ta del Palau, Glo­ria Tello, ha expli­cat que amb este pro­jec­te “estem demos­trant cada any i amb els grans pro­fes­sio­nals de la nos­tra terra, que es pot ofe­rir espec­ta­cles musi­cals de qua­li­tat a les xique­tes i als xiquets, no sols basats exclu­si­va­ment en l’entreteniment amb el nucli fami­liar, tal com es feia en el pas­sat, sinó tam­bé en la par­ti­ci­pa­ció i la peda­go­gia, tan neces­sà­ries per al seu des­en­vo­lu­pa­ment per­so­nal”.

D’esta mane­ra, demà dijous, a les 12.00  i 18.30 hores, La Ten­dre­sa, una for­ma­ció de músi­ca anti­ga i barro­ca lide­ra­da per la valen­cia­na Èlia Casa­no­va, ofe­ri­rà a un audi­to­ri a par­tir de 12 anys, els Ple­be­yos Bai­les, un diver­tit con­cert can­tat, con­tat i tocat, i amb una sen­zi­lla dra­ma­túr­gia. L’en­sem­ble La Ten­dre­sa està for­mat per set dones: Bea­triu Lafont, soprano, gui­ta­rra barro­ca i cas­tan­yo­les; Ampa­ro Camps, vio­lí; Beli­sa­na Ruiz, gui­ta­rra barro­ca; Lix­sa­nia Fer­nán­dez, vio­la de gam­ba i veu; Raquel Fer­nán­dez, con­tra­baix i Noe­lia Here­dia, la Negri, cai­xó fla­menc. La dra­ma­titza­ció és de la com­pan­yia de tea­tre Socie­tat Doc­tor Alon­so i el ves­tua­ri de Jor­ge Dutor.

 

Esta pro­pos­ta de músi­ca anti­ga i barro­ca pre­sen­ta­rà al públic l’a­le­gria de la fes­ta prohi­bi­da, recu­pe­rant una acti­vi­tat que les dones humils gau­dien en clan­des­ti­ni­tat, en can­tar i inter­pre­tar músi­ca, acti­vi­tat que no els esta­va per­me­sa. La nove­tat d’en­guany és que els espec­ta­cles ani­ran acom­pan­yats per una mini­ex­po­si­ció de tite­lles i altres objec­tes d’at­trez­zo musi­cal i lite­ra­ri, per a com­ple­tar i millo­rar l’ex­pe­rièn­cia, a més d’alguna acti­vi­tat sug­ge­ri­da per als més xico­tets en el pro­gra­ma de mà, rela­cio­na­da amb el que han vist.

La gran aco­lli­da que està tenint entre el públic este cicle, és un fet que per al direc­tor del Palau, Vicent Ros, “demos­tra que el nos­tre pro­jec­te edu­ca­tiu està tenint cada vega­da més accep­ta­ció i que anem pel bon camí, ofe­rint varie­tat, qua­li­tat i donant suport al nos­tre tei­xit cul­tu­ral”.

Estes acti­vi­tats van tin­dre el seu pre­lu­di el pas­sat el dis­sab­te 18 amb l’espectacle de dan­sa Nano­bu­cle “El Des­ván de la Navi­dad”, i, ahir, Alber­to Ferrer & Piano Trio, for­mat pel pia­nis­ta Fran­cis­co Pérez, el vio­li­nis­ta José Car­los Alborch i el violoncel·lista Juan Fran­cis­co Arrue), van inter­pre­tar un deli­ciós pro­gra­ma basat en el con­te de La Rate­ta, que va com­bi­nar la clàs­si­ca, el jazz i el tan­go amb peces d’Astor Piaz­zo­lla, que va des­en­vo­lu­par la tite­llai­re Eli­sa Mata­lli­na.

Més infor­ma­ció a la pàgi­na web del Palau de la Músi­ca.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia