[vc_row full_width_row=“true”][vc_column][vc_column_text]

L’IVC ha editat un catàleg en línia amb les 21 produccions valencianes presents en el mercat del Festival de Cinema de Berlín

El European Film Market de la Berlinale torna a realitzar-se telemàticament del 10 al 17 de febrer per causa de la pandèmia

Cul­tu­ra de la Gene­ra­li­tat, a tra­vés de l’Ins­ti­tut Valen­cià de Cul­tu­ra, pro­mou la par­ti­ci­pa­ció de l’audiovisual valen­cià en el Euro­pean Film Mar­ket del Fes­ti­val Inter­na­cio­nal de Cine­ma de Ber­lín, que tor­na a realitzar-se tele­mà­ti­cament del 10 al 17 de febrer per cau­sa de la pan­dè­mia.

Dins de les ini­cia­ti­ves de pro­mo­ció de l’audiovisual valen­cià que impul­sa l’IVC en el Euro­pean Film Mar­ket de la Berlinale, sota el para­igua de l’ICEX, figuren l’edició d’un catà­leg en línia i d’un vídeo pro­mo­cio­nal amb onze pel·lícules ja roda­des o estre­na­des i deu pro­jec­tes en des­en­vo­lu­pa­ment de pro­duc­ció. En total, són 21 pro­duc­cions valen­cia­nes ins­cri­tes en la con­vo­ca­tò­ria que va lla­nçar l’IVC per a par­ti­ci­par en aques­ta edi­ció tele­mà­ti­ca del mer­cat del fes­ti­val de Ber­lín.

El direc­tor adjunt d’Audiovisuals i Cine­ma­to­gra­fia de l’IVC, José Luis Moreno, ha indi­cat que “mal­grat les difi­cul­tats que està gene­rant la pan­dè­mia a Ale­man­ya, l’IVC tor­na a estar pre­sent per quart any con­se­cu­tiu en el mer­cat de la Ber­li­na­le amb una impor­tant ofer­ta de cine­ma valen­cià”.

Donar a conéixer els llargmetratges i documentals valencians en el European Film Market de Berlín

Moreno tam­bé ha assen­ya­lat que “el nos­tre objec­tiu és que els pro­fes­sio­nals de la indús­tria audio­vi­sual valen­cia­na puguen donar a conéi­xer els seus llarg­me­trat­ges i pro­jec­tes de noves pel·lícules en el Euro­pean Film Mar­ket de Ber­lín, que és un dels fòrums mun­dials de con­trac­ta­ció més impor­tants per als sec­tors de la pro­duc­ció, dis­tri­bu­ció i exhi­bi­ció cine­ma­to­grà­fi­ques, així com per a les prin­ci­pals pla­ta­for­mes tele­vi­si­ves”.

Tant en el catà­leg en línia ‘Films from Valèn­cia’ com en el vídeo pro­mo­cio­nal de tres minuts els títols i tota la infor­ma­ció sobre les onze pel·lícules i els deu pro­jec­tes en des­en­vo­lu­pa­ment estan ínte­gra­ment en anglés, per a com­plir l’objectiu d’internacionalització de la pro­duc­ció valen­cia­na i així poder arri­bar a una fran­ja més àmplia d’inversors i com­pra­dors inter­na­cio­nals acre­di­tats en el Euro­pean Film Mar­ket.

Els set llarg­me­trat­ges valen­cians de fic­ció ja fina­litzats que bus­caran com­pra­dors i dis­tri­buï­dors inter­na­cio­nals són ‘El club del paro’, de David Mar­qués (Sun­ri­se Pic­tu­res); ‘El lodo’, d’Iñaki Sán­chez Arrie­ta (Sun­ri­se Pic­tu­res); ‘El que sabem’, de Jor­di Núñez (Pega­tum Trans­me­dia); ‘Las con­se­cuen­cias’, de Clau­dia Pin­to Empe­ra­dor (Sin Rodeos Films); ‘Vasil’, d’Avelina Prat (Dis­tin­to Films); ‘En tem­po­ra­da baja’, de David Mar­qués (TV On Pro­duc­ciones), iVisi­tan­te’, d’Alberto Evan­ge­lio (Beni­wood Pro­duc­cio­nes).

Documentals valencians

L’oferta de cine­ma docu­men­tal valen­cià en el Euro­pean Film Mar­ket de la Ber­li­na­le està con­for­ma­da per ‘Car­ce­ller. El hom­bre que murió dos veces’, de Ricar­do Macian (Medi­te­rrá­neo Media Enter­tain­ment, SL); Fran­cis­co Bri­nes. Els sig­nes reve­lats’, de Rosa­na Pas­tor (Gor­gos Films, SL, Medi­te­rrá­neo Media Enter­tain­ment, SL); ‘Per­so­na [no] huma­na’, d’Álex Cue­llar i Rafa G. Sán­chez (Dac­sa Pro­duc­cions, Bea Mar­tí­nez), i Una ele­fan­ta sobre la tela de una ara­ña’, de Rolan­do Díaz (Qua­tre Films).

Els sis pro­jec­tes en des­en­vo­lu­pa­ment de llarg­me­trat­ges de fic­ció que es pre­sen­ten a Ber­lín són ‘A tra­vés de la noche’, de Mar­co Lle­dó Escar­tín (Pega­tum Trans­me­dia); ‘Els silen­cis de Marc’, de Josep Rod­glà (Epo­pe­ya Films, SL); ‘Karen & Julia’, d’Iñaki Sán­chez Arrie­ta (Camino a Garai­ton­do AIE); ‘La últi­ma víc­ti­ma’, de Mario Fer­nán­dez Alon­so (Naka­mu­ra Films, La Qua­dra Brand­mo­vies); ‘Les vacan­ces de Mara’, d’Elena Escu­ra (Taran­nà Films, Alhe­na Pro­duc­tion), i ‘Valen­cia­na’, de Jor­di Núñez (Pega­tum Trans­me­dia, Dac­sa Pro­duc­cions, Life&Pictures).

Els pro­jec­tes de docu­men­tals en fase de des­en­vo­lu­pa­ment que acu­dei­xen al mer­cat de la Ber­li­na­le a la recer­ca d’inversors són ‘Car­ta de des­pe­di­da’, d’Aldana Jua­rez Cze­plo­wodz­ki (bsglo­baltv); ‘Ceci­lia Bar­to­lo­mé: tan lluny, tan a prop’, de Gio­van­na Ribes (Taran­nà Films); ‘Equip Crò­ni­ca. L’ofici de pin­tar’, de Feli­pe Villa­pla­na i Rafael Sesa (Estre­la Audio­vi­sual, Zoo­tro­po Stu­dio), i Un dibu­jan­te en La Haba­na’, de Lau­ra Pérez Gómez i Rafael Casañ (Qubit Sol­vest).

Les edi­cions del catà­leg en línia Films from Valèn­cia’ i del vídeo pro­mo­cio­nal que es pre­senten en el Euro­pean Film Mar­ket de la Ber­li­na­le han sigut coor­di­nades per EDAV (Escrip­tors de l’Audiovisual Valen­cià).

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia