[vc_row full_width_row=“true”][vc_column][vc_column_text]El MuVIM acull dos expo­si­cions, enqua­dra­des en el cicle “Memò­ria i can­vi Cli­mà­tic”, dels artis­tes Car­los Erran­do i Rafael de Luis, amb els títols “Un futur imper­fec­te” i “Valèn­cia, 1980+40”, dos mos­tres que “ens fan refle­xio­nar sobre les nos­tres accions i les seues reper­cus­sions en el futur a tra­vés dels foto­mun­tat­ges d’E­rran­do; i des del record de les foto­gra­fies que ens evo­quen la his­tò­ria de la ciu­tat de Valèn­cia amb la mira­da de Rafa de Luis”, subratlla la dipu­tada del MuVIM, Glò­ria Tello. Dues expo­si­cions que es poden veu­re fins febrer, de for­ma gra­tuï­ta, a la sala Alfons Roig.

 

Car­los Erran­do, amb la seua expo­si­ció “Un futur imper­fec­te”, ens ofe­rix una refle­xió visual a tra­vés de foto­mun­tat­ges sin­gu­lars i dis­to­pies, eixes repre­sen­ta­cions fic­tí­cies d’u­na socie­tat futu­ra amb carac­te­rís­ti­ques nega­ti­ves cau­sants de l’a­lie­na­ció huma­na, per a mos­­trar-nos un pos­si­ble esce­na­ri catas­trò­fic cau­sat pel can­vi cli­mà­tic.

 

Erran­do és un artis­ta minu­ciós i dedi­cat que uti­litza només les seues prò­pies foto­gra­fies. Les seues obres són una suma de pre­ses dife­rents sobre el mateix objec­te, edi­fi­ci o pai­sat­ge, que ajus­ta de mane­ra manual com un arte­sà fotò­graf, con­tro­lant la llum, la pers­pec­ti­va, la uni­for­mi­tat i l’en­caix. La quan­ti­tat d’in­for­ma­ció que cada obra fina­litza­da pos­seïx la con­ver­tix en una foto­gra­fia d’al­tís­si­ma reso­lu­ció, impos­si­ble d’a­con­se­guir amb un foto­mun­tat­ge sim­ple, mos­­trant-nos una Valèn­cia futu­ra pos­si­ble, endi­n­­sant-nos en la refle­xió sobre la cri­si cli­mà­ti­ca.

 

“València 1980+40

 

Rafael de Luis, a tra­vés de “Valèn­cia, 1980+40”, ens per­met reme­mo­rar i vaga­re­jar en la memò­ria de la ciu­tat. L’ar­tis­ta ens ofe­rix la seua visió per­so­nal de la ciu­tat amb imat­ges cap­ti­va­do­res.

Són un docu­ment his­tò­ric d’u­na ciu­tat exis­ti­da. El fotò­graf ens ofe­rix els seus ulls com a res­pon­sa­ble de la temà­ti­ca tria­da, enqua­dra­ments, per­so­nat­ges i edi­fi­cis. Una cer­ta nos­tàl­gia d’un moment que sent fugaç i irre­pe­ti­ble i l’au­ra de des­apa­ri­ció del qual es pres­sent, embar­ga els seus tre­balls.

Rafael de Luis pren foto­gra­fies en una situa­ció polí­ti­ca pre­de­mo­crà­ti­ca ple­na d’ex­pec­ta­ti­ves de lli­ber­tat, amnis­tia i auto­no­mia, els seus inter­es­sos, les seues il·lusions, esta­ven con­di­cio­na­des per la seua joven­tut i pel moment. La visió d’es­tes obres sus­ci­ta­rà records per als quals van conéi­xer eixa Valèn­cia de fa qua­ran­ta anys i espe­ra­nça que l’e­vo­lu­ció de la nos­tra ciu­tat, amb el pas dels anys, roman­ga cada vega­da més habi­ta­ble, boni­ca i huma­na.

Més infor­ma­ció a la web del Muvim.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia