[vc_row full_width_row=“true”][vc_column][vc_column_text]

La Unitat de Normalització Lingüística de la corporació provincial presenta la campanya de foment del valencià en el comerç local amb carros de la compra, bobines de paper d’embolicar i un rap creat per a l’ocasió per Herbanegra.

La Uni­tat de Nor­ma­litza­ció Lin­güís­ti­ca de la Dipu­tació de Valèn­cia ha pre­sen­tat este dilluns al pati del palau dels Sca­la de la cor­po­ra­ció pro­vin­cial la cam­pan­ya de foment del valen­cià des­ti­na­da al come­rç local ‘Som de barri, de ciu­tat, de boti­ga i de mer­cat’, amb l’as­sis­tèn­cia del direc­tor gene­ral de Polí­ti­ca Lin­güís­ti­ca i Ges­tió del Mul­ti­lin­güis­me de la Con­se­lle­ria d’E­du­ca­ció, Cul­tu­ra i Esport, Rubén Tren­zano; el dipu­tat de Cul­tu­ra, Xavier Rius, i la dipu­tada de Nor­ma­litza­ció Lin­güís­ti­ca, Dolors Gimeno.

 

La cam­pan­ya lli­ga els valors de pro­xi­mi­tat, qua­li­tat i con­fia­nça que carac­te­ritzen tant el come­rç de barri i de mer­cat com la llen­gua prò­pia del nos­tre poble, el valen­cià. La dipu­tada de Nor­ma­litza­ció Lin­güís­ti­ca, Dolors Gimeno, ha expli­cat que la cam­pan­ya “actua en el come­rç local per­què és un sec­tor clau en el des­en­vo­lu­pa­ment de la socie­tat valen­cia­na i naix amb voca­ció de con­ti­nui­tat”, a més de ser “fruit de la coor­di­na­ció ins­ti­tu­cio­nal amb la con­se­lle­ria”. La cam­pan­ya arri­ba­rà a les boti­gues i mer­cats, i tots els pobles que per­tan­yen a la Xar­xa de Ser­veis Lin­güís­tics la podran uti­litzar i adap­tar.

Amb el lema ‘Som de barri, de ciu­tat, de boti­ga i de mer­cat’, la Uni­tat de Nor­ma­litza­ció Lin­güís­ti­ca ha com­ple­tat una cam­pan­ya que es con­cre­ta en carros de la com­pra i bobi­nes de paper d’em­bo­li­car des­ti­nats a ser dis­tri­buïts entre les boti­gues del come­rç de pro­xi­mi­tat. El lema comp­ta amb fra­ses adja­cents com ara: ‘bon dia’, ‘guar­da-me’n per a demà’, ‘qui va ara’ i ‘m’ho reco­ma­nes?’, que duen implí­cits la com­pli­ci­tat i el bon veï­nat. Valors que vol trans­me­tre tam­bé la cam­pan­ya.

 

Els carros de la com­pra, fabri­cats per l’em­pre­sa Rol­ser, ubi­ca­da a Pedre­guer; jun­ta­ment amb les bobi­nes de paper d’em­bo­li­car, fets per Mani­pu­lats del Paper Mar­tí­nez, de l’Or­xa, es dis­tri­bui­ran entre els ajun­ta­ments que han esta­blit els pre­mis a l’ús del valen­cià en el come­rç local: Alzi­ra, Alge­me­sí, Mon­tse­rrat, Silla, Mas­sa­ma­grell, Bur­jas­sot, Quart de Poblet, Cor­be­ra, Cata­dau, Canet d’en Beren­guer, Albo­raia i Xàti­va.

El dis­seny de la cam­pan­ya, dels crea­tius de La Casa Can­to­ne­ra, s’am­plia amb un vídeo pro­mo­cio­nal de Nat Estu­di, un rap creat per a l’o­ca­sió per Her­ba­ne­gra i el monò­leg de Riu­re’s en valen­cià, inter­pre­tat per Maria Juan i Maria Zamo­ra, les quals han par­ti­ci­pat en l’acte de pre­sen­ta­ción de la cam­pan­ya.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia